10/11/15

Φωτογραφία: Κριτικές Αναγνώσεις Νατάσσα Μαρκίδου


 Το βιβλίο Φωτογραφία: Κριτικές Αναγνώσεις αποτελεί έναν οδηγό για όλους όσοι επιθυμούν να μελετήσουν τη φωτογραφία μέσω των κειμένων που έχουν γραφτεί από τις πρώτες μέρες της εφεύρεσης της μέχρι σήμερα.
Ειδικότερα, στο βιβλίο συζητείται ο (μέχρι πρόσφατα) καθοριστικός ρόλος του Κανόνα ως στερεοτυπικού αφηγήματος στη συγγραφή των ιστοριών της φωτογραφίας και αναδεικνύονται τα κείμενα και οι προσπάθειες κριτικών και φωτογράφων να ερμηνεύσουν τη φωτογραφική πράξη, ιδιαιτέρως στο πεδίο της προσωπικής έκφρασης.
Μέσω των κειμένων μιας σειρά ερευνητών στοιχειοθετείται, επίσης, μία διαφορετική πρόταση ανάγνωσης της φωτογραφικής παραγωγής των ημερών μας. Στο επίπεδο οργάνωσης του περιεχομένου του, το βιβλίο δομείται στον άξονα της χρονολογικής διαδοχής, χωρίς όμως να περιορίζεται από τη συστηματικότητα την οποία θα επέβαλλε μια αυστηρά ιστορική έρευνα.
ISBN 9789609369442     Τιμή 16 ευρώ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η Ιστορία των Φωτογραφικών Εκδόσεων
Ο Λόγος για τη Φωτογραφία στην Ελλάδα
ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Ιστορίες που Θεμελίωσαν τον Κανόνα
Νεότερες Ιστορίες
Κριτική Ανάγνωση του Κανόνα
Το Φωτογραφικό Λεύκωμα
Προς περισσότερες Ιστορίες
ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Πρώιμα Ερωτήματα για τη Φωτογραφία ως Τέχνη
Το Ιστορικό Πλαίσιο των Θεωριών του Μοντερνισμού
Ισοδυναμίες
Η Εξύψωση της Πραγματικότητας
Το Νόημα των Πραγμάτων
Η Πραγματικότητα με Εκδορές
ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Το Μεγάλο Χάσμα
Μεταμοντέρνες Πρακτικές
Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1980
Περιοδικά και Φεστιβάλ
Ο Όρος Δημιουργική Φωτογραφία
Η Ευρωπαϊκή Ταυτότητα
Μια Πρόταση Ταξινόμησης
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΩΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η Επαναξιολόγηση του Κανόνα
Η Ανασύνθεση της Πραγματικότητας
Η Φωτογραφία ως Νέα Ζωγραφική
Η Σκηνοθεσία της Εσωτερικής Πραγματικότητας
Το Καλλιτεχνικό Ντοκουμέντο πέρα από τα Όρια της Πραγματικότητας
Η ΑΝΑΣΥΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟΥ
Η Κατευθυνόμενη Επιρροή
Η Ανασύνταξη
Ο Διάλογος με άλλα Εικονογραφικά Είδη
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΟΡΩΝ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΚΥΡΙΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΙΚΟΝΩΝ

Σύντομο βιογραφικό
Η Νατάσσα Μαρκίδου είναι επίκουρη καθηγήτρια Καλλιτεχνικής Φωτογραφίας στο Τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Αθήνας. Κατέχει διδακτορικό στην Ιστορία και την Αισθητική της Φωτογραφίας από το Πανεπιστήμιο τουWestminster του Λονδίνου. Από το 1990 μετρά στο ενεργητικό της ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης ασχολείται με την επιμέλεια εκθέσεων και φωτογραφικών εκδόσεων

9/11/15

Η Τέχνη, η Φωτογραφία και τα έργα της

Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας ΕΝΝΕΑ, Αθήνα

 Στη διάρκεια της ζωής μας ερχόμαστε σε επαφή με ορισμένα αντικείμενα του κόσμου που τα αποκαλούμε «έργα τέχνης». Αυτά που θεωρούμε σπουδαιότερα ή ομορφότερα, αυτά που μας αγγίζουν, αποτυπώνονται στο μυαλό μας. Τα κατατάσσουμε, τα ταξινομούμε και τα διαφυλάσσουμε μ’ έναν ιδιαίτερο τρόπο. Έτσι, ο καθένας μας πλάθει νοητά αυτό που ο Αντρέ Μαλρώ είχε περιγράψει ως «Φανταστικό Μουσείο». Ένα προσωπικό μουσείο, μοναδικό για τον καθένα, που περιέχει τα έργα που αγαπάμε, που μας συγκινούν ή απλώς μας αρέσουν. Όμως, πώς επιλέγουμε τα έργα που θα στολίσουν τους τοίχους του; Με ποια κριτήρια κοσμούμε τις επαύλεις του μυαλού και της ψυχής μας; Από τη στιγμή που θεωρούμε κάποια αντικείμενα ως έργα τέχνης, αξίζει να αναρωτηθούμε τι ξεχωριστό διαθέτουν, καθώς και τι χαρακτηρίζει τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο τα αντιλαμβανόμαστε. Θέτοντας αυτά τα δυο ερωτήματα, αναπόφευκτα οδηγούμαστε και στο γενικότερο ερώτημα που αφορά στη φύση της τέχνης.
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου θα ασχοληθούμε και θα εξετάσουμε βασικές έννοιες της τέχνης, όπως την έκφραση, την αναπαράσταση, τη σημασία των προθέσεων του καλλιτέχνη, το ύφος, την ερμηνεία και την κατανόηση, την υλική υπόσταση του έργου τέχνης, την καλλιτεχνική και αισθητική στάση, τη σχέση τέχνης και γλώσσας, όπως αυτές διαφαίνονται στα διαφορετικά καλλιτεχνικά μέσα και έργα τέχνης από την καλλιτεχνική ιστορία, εστιάζοντας τέλος, στη φωτογραφία και την καλλιτεχνική της διάσταση. Το σεμινάριο απευθύνεται σε ανθρώπους κάθε ηλικίας και επιπέδου γνώσεων, που ενδιαφέρονται για την τέχνη και θέλουν να αναπτύξουν και να βελτιώσουν τα καλλιτεχνικά τους κριτήρια. Ειδικές γνώσεις ή πρακτική ενασχόληση με την τέχνη δεν είναι απαραίτητες.
Περισσότερες πληροφορίες:
ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΕΝΝΕΑ
Τηλ. 210 3304060 (Δευ-Σαβ. 14.00-22.00)
www.clubennea.gr
info@clubennea.gr

22/5/15

Η ΕΦΕ ΞΕΚΙΝΑ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ PHOTO-TRAFFICKING, ΤΗΣ «ΑΔΗΛΩΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ» ΚΑΙ ΤΗΣ «ΜΑΥΡΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» ΣΤΑ ΜΜΕ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
  Αθήνα, 22 Μαΐου 2015
Η Ένωση Φωτορεπόρτερ Ελλάδας (ΕΦΕ) ξεκινά ένα μεγάλο αγώνα εναντίον της παράνομης διακίνησης των φωτογραφιών που χρησιμοποιούν ΜΜΕ στην Ελλάδα.
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, ως αναγνώστες, αν η φωτογραφία που σας ενημερώνει στην εφημερίδα, στο διαδίκτυο ή στην τηλεόραση είναι προϊόν κλοπής (photo-trafficking) ή αδή-λωτης εργασίας; Έχετε ποτέ αναρωτηθεί αν μια τέτοια φωτογραφία εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου περί φοροδιαφυγής και αδήλωτου πλουτισμού; Έχετε ποτέ αναρωτηθεί αν οι πρακτικές αυτές δυναστεύουν οικονομικά τους φωτορεπόρτερ ή τους ωθούν στην ανεργία;
Τα ΜΜΕ που είναι συνεπή στο νόμο και σέβονται την εργασία  αμείβοντας κανονικά τους δημιουργούς φωτογράφους υφίστανται αθέμιτο ανταγωνισμό σε σχέση με εκείνα που δεν πληρώνουν και χρησιμοποιούν «αδήλωτες φωτογραφίες» και «μαύρη εργασία». Σε αυτά τα τελευταία ΜΜΕ, η ΕΦΕ εναντιώνεται.
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο. Τα τελευταία όμως χρόνια έχει αποκτήσει εκρηκτικές διαστάσεις με βαρειές συνέπειες στην ελευθερία και την αξιοπιστία του Τύπου. Ένας οικονομικά επισφαλής φωτορεπόρτερ είναι εν δυνάμει χειραγώγιμος. Ένας ανυπότακτος φωτορεπόρτερ βρίσκεται κάτω από τη μόνιμη απειλή της οικονομικής εξαθλίωσης ή της ανεργίας.
Απέναντι στην κλιμακούμενη απορύθμιση της δημοσιογραφίας, η ΕΦΕ αντέδρασε δυναμικά στέλνοντας εξώδικα σε ορισμένα ΜΜΕ για τα οποία είχε συγκεκριμένες καταγγελίες πως επιδεικνύουν συστηματικά παρόμοια συμπεριφορά. Κι αυτό είναι μόνον η αρχή.
Εφεξής, δηλώνει αποφασισμένη να θέσει τέλος τόσο στην εκμετάλλευση από ΜΜΕ όσο και στην απουσία ενημέρωσης των πολιτών  για τη νομοθεσία που προστατεύει τις φωτογραφίες και τα δικαιώματα των  φωτογράφων – δημιουργών. Παράλληλα, ζητά από την κυβέρνηση να προστατεύσει αποτελεσματικά το επάγγελμα του φωτορεπόρτερ για να διαφυλάξει την ελευθερία του Τύπου και να πατάξει τις έκνομες πρακτικές και την παραοικονομία δημοσιογραφικών επιχειρήσεων.
Είναι πολιτικά επικίνδυνο και οικονομικά βλαβερό να συνεχιστεί το οξύμωρο: το παραγόμενο «προϊόν» (φωτοειδησεογραφικές εικόνες) να έχει κατακόρυφη αύξηση ζήτησης ενώ οι δημιουργοί του (οι φωτορεπόρτερ) να μην αναγνωρίζονται από πουθενά!
Ο αγώνας των φωτορεπόρτερ δεν μπορεί να είναι αποκομμένος από την κοινωνία των πολιτών.
Αντιδράστε την επόμενη φορά που θα δείτε δημοσιευμένη σε έντυπο ή αναρτημένη στο διαδίκτυο φωτογραφία που δεν αναφέρει το όνομα του δημιουργού της.
Αντιδράστε την επόμενη φορά που θα δείτε πρόσκληση από κανάλια που παρακινούν πολίτες να τους στέλνουν δωρεάν τις φωτογραφίες τους. Σας εκμεταλλεύονται εξοικονο-μώντας χρήματα στον τηλεοπτικό χρόνο που μοσχοπουλάνε σε τρίτους. Μη χαρίζετε τις φωτογραφίες σας στα ΜΜΕ που πλουτίζουν σε βάρος σας και σε βάρος όλων μας.
Συνάδελφοι δημοσιογράφοι, μην επιτρέπετε να εικονογραφούνται τα άρθρα σας με φωτογραφίες που προέρχονται από διαδικασίες photo-trafficking.
Μην απαξιώνετε την οικονομική αξία της δημοσιευμένης φωτογραφίας. Ενισχύετε έτσι την ασύδοτη εκμετάλλευση όλων μας από ΜΜΕ.
Ο αγώνας των φωτορεπόρτερ δεν μπορεί να είναι αποκομμένος από τον υπόλοιπο κόσμο της δημοσιογραφίας κι αυτό πρέπει να γίνει συνείδηση όλων. Ας μην ξεχνάμε πως όταν  σαρώνεται ένας κλάδος της δημοσιογραφίας, πλήττεται όλη η δημοσιογραφία.
Η ΕΦΕ κρούει τον κώδωνα κινδύνου σε όλους.
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος                                                        Η Γεν. Γραμματέας
Μάριος Λώλος                                                       Χριστίνα Ζαχοπούλου
--
ΕΝΩΣΗ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ ΕΛΛΑΔΑΣ
Φειδίου 2, Αθήνα, 10678
Τηλ-φαξ: 2103604340
www.photounion.gr

29/4/15

ΠΑΤΡΑ Κυριακή 3 Μάη 2015 ΗΜΕΡΙΔΑ «Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση»ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΠΑΤΡΑ Κυριακή 3 Μάη 2015 ΗΜΕΡΙΔΑ «Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση»
Αγορά Αργύρη, Αγ.Ανδρέου 12-Πάτρα, Τηλ.2610461740 και 461741.
9:30π.μ.-19.00 μ.μ. Στα πλαίσια της έκθεσης «Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση»
ΕΚΘΕΣΗ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΜΕΤΑΞΑ-ΚΑΤΟΧΗ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ-ΕΜΦΥΛΙΟΣ-ΤΟΠΟΙ ΕΞΟΡΙΑΣ ΩΣ ΤΟ 1967
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
10.00 Άνοιγμα εργασιών: Μαίρη Σοφούλη, μέλος του ΔΣ της Δημοτικής Βιβλιοθήκης-Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πατρέων, Χαιρετισμός του Δημάρχου Πάτρας Κώστα Πελετίδη, Εύα Μελά, Πρόεδρος του ΔΣ του ΕΕΤΕ Χαιρετισμοί
10.35 Δέσποινα Τσούργιαννη, Ιστορικός Τέχνης «Οι πρώτες αφίσες του πολέμου έγιναν από σπουδαστές του Γιάννη Κεφαλληνού»
11.00 Δημήτρης Παυλόπουλος, Eπίκουρος Καθηγητής Ιστορίας Τέχνης του ΕΚΠΑ
«Έλληνες γλύπτες στην Αντίσταση. Μια επαναπραγμάτευση"
11.25 Μανόλης Μαυρομάτης, Ομότιμος Καθηγητής ΑΠΘ
«η Χαρακτική της Αντίστασης»
 
11.50 Γιώργος Μαργαρίτης, Καθηγητής Ιστορίας του ΑΠΘ
«Το ιστορικό περίγραμμα»
12.15 διάλειμμα 20΄
12.35 Βασίλης Θωμόπουλος, πρόεδρος της Δημοτικής Βιβλιοθήκης-Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πατρέων
"Το ιστορικό πλαίσιο σε τοπικό επίπεδο»
13.00 Άννα Φιλίνη, Αρχιτέκτων
«Τα σχέδια του Ασαντούρ Μπαχαριάν και του Γιώργη Δήμου, με πορτραίτα αγωνιστών από το 1948»

  13.25 Μανόλης Κασιμάτης, φωτογράφος
«Ερευνώντας, καταγράφοντας και αναλύοντας φωτογράφους - φωτοκινηματογραφιστές και φωτογραφίες της ματωμένης δεκαετίας του ΄40»




13.50 -14.30 Συζήτηση 14.30- 16.00 μεσημεριανή διακοπή
16.00 Βαγγέλης Δημητρέας, Ομότιμος Καθηγητής ΑΠΘ
«Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση»
16.15 Γρηγόρης Αναγνώστου, Σπουδαστής του Τμήματος Θεωρίας και Ιστορίας Τέχνης της ΑΣΚΤ
«Από το βίωμα στην αποτύπωση και από την αποτύπωση στην αποτίμηση»
16.40 – 17.00 διάλειμμα 20΄
17.00 Αριστούλα Ελληνούδη, Δημοσιογράφος: «Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση: πηγή και νάμα τους ο λαός»
17.25 Χαράλαμπος Δαραδήμος, γλύπτης, Πρόεδρος ΟΣΔΕΕΤΕ
“Αντίσταση τώρα”
• 17.50 – 19.00 Συζήτηση



8/3/15

Στέλιος Κασιμάτης(1920-1992) φωτογραφιζοντας εργατριες


εργατριες 1950-60


φωτογραφιες: ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ φωτογραφος-φωτορεπορτερ ΑΥΓΗΣ


φωτογραφιες: ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ φωτογραφος-φωτορεπορτερ ΑΥΓΗΣ

15/11/14

Διακήρυξη της Αγωνιστικής Συνεργασίας για το συνέδριο της ΠΟΦ(Πανελληνια Ομοσπονδια Φωτογραφων) 2014

Πώς διαμορφώνεται σήμερα η κατάσταση γενικότερα αλλά και στον κλάδο μας.
Τρία χρόνια από το τελευταίο μας συνέδριο η θέση μας ως επαγγελματίες έχει επιδεινωθεί δραματικά. Τα χρέη των επαγγελματιών βρίσκονται στα ύψη, το κλείσιμο των μαγαζιών συνεχίζεται, η φορολόγηση από το πρώτο ευρώ αποτελεί άλλη μια θηλιά στο λαιμό μας, μια σειρά μέτρα στοχεύουν στην έξοδο των μικρομάγαζων από την αγορά. Οι τομείς της υγείας, της παιδείας, συνολικά των κοινωνικών υπηρεσιών υποβαθμίζονται προκειμένου να ενισχυθούν οι ιδιώτες. Την ίδια στιγμή νέες φοροαπαλλαγές δίνονται στο μεγάλο κεφάλαιο και εκατοντάδες δις πηγαίνουν στην ενίσχυση των τραπεζών.
Όλα αυτά αποτελούν επίσημη πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεών της. Θέλουν ένα περιβάλλον χωρίς μικροεπιχειρήσεις στα πόδια τους, με φθηνά μεροκάματα και ελαστικές σχέσεις εργασίας ώστε οι μεγάλες επιχειρήσεις να εξασφαλίζουν κέρδη και να είναι ανταγωνιστικές προς τους υπόλοιπους ανταγωνιστές τους.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση ο δικός μας κλάδος.  Στα πλαίσια της διαδικασίας συγκέντρωσης της αγοράς σε λίγα χέρια:
Χάσαμε το εμπορικό κομμάτι το οποίο συγκεντρώθηκε στα χέρια των πολυκαταστημάτων
Οι μεγάλες επιχειρήσεις του Τύπου απαξιώνουν το ρόλο του επαγγελματία φωτογράφου.
Στον τομέα των πνευματικών δικαιωμάτων με τις οδηγίες της ΕΕ ενισχύθηκε ο ρόλος των μονοπωλίων, τα λεγόμενα «ορφανά έργα» παραδίνονται στις πολυεθνικές.
Εταιρίες κολοσσοί μπήκαν στις αγορά παίρνοντας κομμάτι της δουλειάς με τη μορφή κουπονιών προσφοράς, συρρικνώνοντας το κέρδος όσων συνεργάζονται μαζί τους. Σε καιρούς κρίσης εκτιμάμε ότι τέτοιες μορφές πώλησης θα αναπτυχθούν σε βάρος των μικρών επαγγελματιών συνολικά και μεταφέροντας νέα κέρδη στο μονοπώλιο που θα επικρατήσει.
Όμως και στο χώρο της φωτογράφισης των κοινωνικών εκδηλώσεων συναντάμε αντίστοιχη τάση συγκέντρωσης της αγοράς. Kτήματα και εταιρίες οργάνωσης γάμων όλο και περισσότερο επιβάλλονται σε αυτό το κομμάτι της δουλειάς μας. Λειτουργούν ως μεσάζοντες κερδίζοντας από τον κόπο του φωτογράφου, επιβάλουν τους όρους τους στο συνάδελφο που θα συνεργαστεί μαζί τους. Σε μια πορεία συγκέντρωσης της αγοράς στα χέρια 1-2 τέτοιων επιχειρήσεων, οι υπόλοιποι θα μετατραπούμε σε φθηνό υπαλληλικό τους δυναμικό.
Κινδυνεύουμε να χάσουμε και τις φωτογραφίες δημοσίων εγγράφων
Στον τομέα των φωτογραφιών για δημόσια έγγραφα είχαμε της δηλώσεις της Χριστοφιλοπούλου, σύμφωνα με τις οποίες, στόχος του κράτους είναι οι φωτογραφίες ταυτότητας να πραγματοποιούνται εντός των αστυνομικών τμημάτων. Όπως έχουμε ξαναπεί για το συγκεκριμένο θέμα όταν ξαναήρθε στην επιφάνεια πριν από ένα περίπου χρόνο, πρόκειται για έμμεση ενίσχυση των μεγάλων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο χώρο. Η αγορά και η συντήρηση του απαιτούμενου εξοπλισμού μόνο κάποια από αυτές θα βγάλει κερδισμένη. Τα επιχειρήματα περί εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη, (κάθε τουλάχιστον δέκα χρόνια που θα χρειαστεί νέα ταυτότητα...) αποτελούν στάχτη στα μάτια, όταν αυτός ο έρμος ο πολίτης ταλαιπωρείται κάθε φορά που θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει το διαλυμένο λόγω περικοπών δημόσιο σύστημα υγείας-πρόνοιας, όταν κλείνουν σχολεία και στοιβάζονται τα παιδιά ή όταν κόβουν τα κονδύλια για τη μεταφορά των μαθητών και τους αναγκάζουν να μετακινούνται καθημερινά σε απίστευτες αποστάσεις με ότι αυτό συνεπάγεται για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.
Όλα τα παραπάνω δεν τα αναφέρουμε απλά για να καταγράψουμε τη σκληρή πραγματικότητα.
Αποδείχνουν με εκκωφαντικό τρόπο ποιον έχουμε πραγματικά αντίπαλο άρα και πού χρειάζεται  ως συνδικαλιστικό κίνημα να στρέψουμε τα πυρά μας. Εάν ως φωτογράφοι αλλά και ως ΕΒΕ δεν έχουμε ξεκαθαρίσει τις αιτίες των προβλημάτων μας, πώς θα οργανώσουμε τη δράση μας στη σωστή κατεύθυνση;
Ο αντίπαλός μας είναι τα μεγάλα μονοπώλια και οι πολιτικές που τα εξυπηρετούν. Ο ίδιος αντίπαλος που έχουν όλοι οι μικροί επαγγελματίες, οι εργαζόμενοι, οι αγρότες, τα υπόλοιπα λαϊκά στρώματα. Στην κοινή δράση μας μπορεί να υπάρξει διέξοδος. Υπάρχει πλέον συσσωρευμένη εμπειρία, για να οργανωθεί αυτή η δράση δε μπορεί να γίνει με τους σημερινούς συσχετισμούς στο συνδικαλιστικό κίνημα. Δε μπορεί να γίνει με όσους βλέπουν τους μικροεπιχειρηματίες ως “εταίρους” των μονοπωλίων, με όσους κυριάρχησαν έως σήμερα σέρνοντας το συνδικαλιστικό κίνημα σε διαλόγους, με όσους καλλιεργούν την ηττοπάθεια, την αναμονή και την αδράνεια. 
Με εκείνους που έως χτες μας έδειχναν ως διέξοδο τα σεμινάρια και τις πιστοποιήσεις ενώ σήμερα, που το αδιέξοδό τους είναι ολοφάνερο, μας προτείνουν μια άλλη κυβέρνηση που θα μας σώσει.
Δε μπορεί να γίνει με αυτούς που είναι υπεύθυνοι για τη διάλυση των επαγγελματικών μας ενώσεων, για να αναφερθούμε στα του κλάδου μας.
Η έως σήμερα πορεία της ΠΟΦ και η δράση της ΑΣΦ
Η σημερινή πλειοψηφία της ΠΟΦ φέρει τεράστια ευθύνη για την κατάσταση παρακμής που επικρατεί στις ενώσεις μας.
Επί χρόνια καλλιέργησε αυταπάτες οτι μέσω των σεμιναρίων, των πτυχίων και των πιστοποιήσεων  θα άλλαζε η τύχη του φωτογράφου.
Σήμερα που όλα αυτά έχουν ελάχιστη σημασία γιατί πλέον η πίτα είναι πολύ μικρή για να φτάσει για όλους ή έστω για πολλούς, οι συνάδελφοι στρέφονται στην ιδιώτευση, δε βλέπουν την αξία της συνδικαλιστικής οργάνωσης. Ακόμη χειρότερα, κάτω από την πίεση της κατάστασης αποσύρονται ώστε να εργαστούν από το σπίτι και τους κυνηγούν ως παραεπαγγελματίες. Υπήρξε κρούσμα ανοιχτού χαφιεδισμού από το ΔΣ ένωσης μας, στο οποίο η πλειοψηφία του απερχόμενου ΔΣ της ΠΟΦ δεν πήρε εξαρχής θέση κι όταν αυτό έγινε ήταν κάτω από την πίεση της ΑΣΦ. Ακόμη και αυτές οι καθυστερημένες αντιδράσεις δεν κρύβουν την αρχική προσπάθεια κάλυψης τέτοιων κινήσεων.  
Από το ξεκίνημα της θητείας του ΔΣ κατεβάσαμε πρόταση προκειμένου να παρθούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ώστε να ενεργοποιηθούν οι ενώσεις, να ενισχυθούν με νέα μέλη, να αποκτήσουν περιεχόμενο δράσης. Η απόφαση πάρθηκε μεν, στην πράξη όμως υπονομεύθηκε από την πλειοψηφία. Δε θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, οι ίδιοι που σταθερά αρνήθηκαν τη συμπόρευση με την ΠΑΣΕΒΕ ώστε να υπάρξει κοινή δράση με το πιο αγωνιστικό κομμάτι των ΕΒΕ, που βλέπουν τους αγώνες του ταξικού εργατικού κινήματος ως “κομματικές συγκεντρώσεις” ποιο περιεχόμενο θα μπορούσαν να δώσουν στη δράση των ενώσεων;
Στην πίεση να οργανώσουμε τα σωματεία, να πάρουμε αποφάσεις για αγωνιστικές κινητοποιήσεις, ακόμη και για αυτό το θέμα των ταυτοτήτων, η μόνιμη απάντηση που ακούγαμε από τον πρόεδρο Αλεξίου ήταν οτι «η Ομοσπονδία δεν έχει μέλη άτομα αλλά ενώσεις» και αυτές πρέπει να πάρουν τις πρωτοβουλίες. Ότι ακριβώς λέει η πλειοψηφία της ΓΣΕΒΕΕ προκειμένου να μην αναλάβει καμία πρωτοβουλία.
Εν τέλει αυτή η κατάσταση οδήγησε στην πλήρη αδράνεια την ΠΟΦ, σε μια εποχή που απαιτεί την καθοδηγητική-επιτελική της δράση.
Στο ζήτημα που προέκυψε με τις ταυτότητες, η πλειοψηφία αρνήθηκε να πάρει έγκαιρα θέση, να εξηγήσει στους συνάδελφους τι συμβαίνει, να δείξει τον υπαίτιο, να αναζητήσει συμμάχους  και να καθοδηγήσει τους συνάδελφους. Στην πολύ συγκεκριμένη πρότασή μας ήδη από το περασμένο καλοκαίρι, προκειμένου να οργανωθεί ο κλάδος ώστε να μη μας βρει απροετοίμαστους μια τέτοια κίνηση από την κυβέρνηση, με διάφορα προσχήματα αρνήθηκαν την οποιαδήποτε πρωτοβουλία. Το επιχείρημα του προέδρου οτι “ο κλάδος είναι ήδη σε εγρήγορση για κινητοποιήσεις”  είναι για γέλια εάν το συνδυάσουμε με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι ενώσεις μας. Έως και σήμερα καλλιεργούν στάση αναμονής, ενώ τα στελέχη της πλειοψηφίας καθησυχάζουν αναμασώντας  διαρκώς οτι δε θα αλλάξει κάτι ως το 2016. Σαν να μην πρόκειται για ένα χρόνο από τώρα... Φυσικά δε συζητάμε για συντονισμό με άλλους κλάδους ώστε να έχουμε συμπαραστάτες εάν έρθει κάτι τέτοιο προς εφαρμογή.
Η κατάσταση στις ενώσεις μας είναι δραματική, ενώσεις αδύναμες, των 10-20 ατόμων που λειτούργησαν στη βάση των σεμιναρίων ή των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και σήμερα που η φούσκα έσκασε διαλύονται με ευθύνη όσων καθοδήγησαν εκεί την κατάσταση.
Όπως διαμορφώνεται σήμερα η κατάσταση στον κλάδο χρειάζεται να επιδιώξουμε τη σύμπτυξη ενώσεων γειτονικών νομών προκειμένου να ισχυροποιηθούν.
Γιατί αυτή η κατάσταση μπορεί να αλλάξει
Τόσο τα κλαδικά μας προβλήματα  αλλά ακόμη περισσότερο τα γενικότερα μπορούν να αποτελέσουν σε πρώτη φάση το πεδίο δράσης των ενώσεών μας σε συνεργασία με τις κατά τόπους δυνάμεις των ΕΒΕ που δραστηριοποιούνται μέσα στην ΠΑΣΕΒΕ, με τις λαϊκές επιτροπές στις γειτονιές, με τα εργατικά συνδικάτα. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αποκρούσουμε την επίθεση που μας γίνεται.
Απαιτούμε
 Να παραμείνουν στα χέρια μας οι φωτογραφίες των αστυνομικών ταυτοτήτων.
Επιμόρφωση με ευθύνη και χρηματοδότηση από το κράτος.
Άμεσα να απαιτήσουμε να μη μείνει κανείς επαγγελματίας δίχως ιατροφαρμακευτική κάλυψη.
Καμία κατάσχεση να μην πραγματοποιηθεί. Κανείς επαγγελματίας να μη στερηθεί τα εργαλεία της δουλειάς του.
Να φρενάρουμε κάθε σκέψη για πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας.
Πάγωμα των χρεών για όσο διαρκεί η κρίση με ταυτόχρονο κούρεμα αντίστοιχο με την απώλεια του εισοδήματός μας.
Να μη μείνει συνάδελφος χωρίς ρεύμα.
Δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι για την κρίση, να απαιτήσουμε κούρεμα στα χρέη για αγορά πρώτης κατοικίας, σημαντική μείωση στις εισφορές προς τον ΟΑΕΕ.
Κοινός ο αντίπαλος, κοινός πρέπει να είναι και ο αγώνας μας.
Σήμερα υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να ζούμε καλά, δεν είναι μονόδρομος η υποταγή στα συμφέροντα του κεφαλαίου.
Καλούμε τους συνέδρους να αναλογιστούν όλα τα παραπάνω. Να μην επιτρέψουν να συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση. Να στηρίξουν την ΑΣΦ. Είναι ώρα ευθύνης για όλους μας.
Αγωνιστική Συνεργασία Φωτογράφων
Νοέμβρης 2014

31/10/14

«Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση»ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑΙΝΙΩΝ



«Εικαστικές Τέχνες και Αντίσταση»
ΕΚΘΕΣΗ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΜΕΤΑΞΑ-ΚΑΤΟΧΗ-ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ-ΕΜΦΥΛΙΟΣ-ΤΟΠΟΙ ΕΞΟΡΙΑΣ ΩΣ ΤΟ 1967 /
Διάρκεια: 29 Οκτώβρη – 30 Νοέμβρη 2014
Ώρες λειτουργίας  Τρίτη  – Σάββατο:  10.00 –20.00, Κυριακή:  10.00 – 14.00
Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, (Πάρκο Ελευθερίας Μετρό Μέγαρο Μουσικής)

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑΙΝΙΩΝ
 Καθημερινά πριν τις προγραμματισμένες προβολές ντοκουμέντων και ταινιών γίνονται προβολές για τους εικαστικούς:  Βάσω Κατράκη, Γιώργη Βαρλάμο, Γιώργη Φαρσακίδη, Ζιζή Μακρή, Γιάννη Στεφανίδη, Ελευθερία Δροσάκη.
    ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Ώρες προβολών:    Τρίτη –Σάββατο: 16.00 -20.00
Κυριακή: 10.30 -14.00
 ΠΕΜΠΤΗ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 
Το έπος του '40  Αρχεία ΕΡΤ     Διάρκεια:  15΄
Ντοκουμέντο Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Τάσος Λέρτας  Διάρκεια:  72΄
Άρης Βελουχιώτης- Το Δίλημμα  Σκηνοθεσία: Φώτος Λαμπρινός     Διάρκεια: 113΄
Έτσι πολεμούσαμε 1940-41Αρχεία ΕΡΤ    Σκηνοθεσία: Κυριάκος Μαυροπάνος  Διάρκεια:  16΄
 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 
Μακρόνησος Σκηνοθεσία: Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου    Διάρκεια: 103΄
Η ζωή στους βράχους Σκηνοθεσία : Αλίντα Δημητρίου      Διάρκεια: 98΄ 
 Η ηλικία της θάλασσας Σκηνοθεσία: Τάκης Παπαγιαννίδης     Διάρκεια: 98΄
Ντοκουμέντο  Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Τάσος Λέρτας    Διάρκεια:  72΄
ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Χάππυ Νταίη  Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης    Διάρκεια: 100΄
Άλλος δρόμος δεν υπήρχε Σκηνοθεσία: Σταύρος Ψυλλάκης      Διάρκεια: 87΄
Επίκαιρα 1944  Σκηνοθεσία :Φιλοποίμην Φίνος Διάρκεια: 11΄
Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδας 1946-1949 Σκηνοθεσία: Μάνος Ζαχαρίας  Διάρκεια: 82΄
 Χρονικό της Εθνικής Αντίστασης Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Αντώνης Βογιάζος, Σωτήρης Αναστασιάδης       Διάρκεια:  60΄
 ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  
Ο Ελληνικός εμφύλιος πόλεμος Σκηνοθεσία: Ροβήρος Μανθούλης    Διάρκεια: 55΄
 Το έπος του '40  Αρχεία ΕΡΤ      Διάρκεια:  15΄
Τόποι πολιτικής εξορίας και ιστορικής μνήμης : ΑΪ ΣΤΡΑΤΗΣ Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Βαρδαρός    Διάρκεια:  52 '
 ΤΡΙΤΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Ντοκουμέντο  Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Τάσος Λέρτας   Διάρκεια:  72΄
Νέος Παρθενώνας  Σκηνοθεσία: Ομάδα των 4΄΄( Χρονόπουλος Κώστας, Σκρουμπέλος Θανάσης, Χρυσοβιτσιάνος Γιώργος, Ζάχος Σπύρος) Διάρκεια: 74΄
Ο φάκελος ΠΟΛΚ στον αέρα Σκηνοθεσία: Διονύσης Γρηγοράτος      Διάρκεια: 120΄
Ο Ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος Σκηνοθεσία: Ροβήρος Μανθούλης       Διάρκεια: 55΄
 ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Η ζωή στους βράχουςΣκηνοθεσία : Αλίντα Δημητρίου          Διάρκεια: 98΄
Επίκαιρα 1944 Σκηνοθεσία : Φιλοποίμην Φίνος  Διάρκεια: 11΄     
Άλλος δρόμος δεν υπήρχεΣκηνοθεσία: Σταύρος Ψυλλάκης        Διάρκεια: 87΄
Χάππυ ΝταίηΣκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης         Διάρκεια: 100΄
 ΠΕΜΠΤΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Η ηλικία της θάλασσας Σκηνοθεσία: Τάκης Παπαγιαννίδης            Διάρκεια: 98΄
Μακρόνησος Σκηνοθεσία: Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου     Διάρκεια: 103
Ο Ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος Σκηνοθεσία: Ροβήρος Μανθούλης     Διάρκεια: 55΄
Χρονικό της Εθνικής ΑντίστασηςΑρχεία ΕΡΤ     Σκηνοθεσία: Αντώνης Βογιάζος, Σωτήρης Αναστασιάδης        Διάρκεια:  60΄
 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Γειά σου περήφανη και αθάνατη εργατιά Σκηνοθεσία: Διονύσης Γρηγοράτος    Διάρκεια: 60΄
Αρης Βελουχιώτης- Το Δίλημμα Σκηνοθεσία: Φώτος Λαμπρινός     Διάρκεια: 113΄
Χάππυ ΝταίηΣκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης          Διάρκεια: 100΄
Τόποι πολιτικής εξορίας και ιστορικής μνήμης : ΑΪ ΣΤΡΑΤΗΣΣκηνοθεσία: Λεωνίδας Βαρδαρός    Διάρκεια:  52 '
ΣΑΒΒΑΤΟ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Η ζωή στους βράχους  Σκηνοθεσία : Αλίντα Δημητρίου         Διάρκεια: 98΄
Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας 1941-45  Αρχεία ΕΡΤ 
   Σκηνοθεσία: Ρένα Χριστάκη  Διάρκεια 61΄
Το έπος του '40 Αρχεία ΕΡΤ     Διάρκεια:  15΄
Η ηλικία της θάλασσας Σκηνοθεσία: Τάκης Παπαγιαννίδης             Διάρκεια: 98΄
 ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Χρονικό της Εθνικής Αντίστασης Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Αντώνης Βογιάζος, Σωτήρης Αναστασιάδης          Διάρκεια:  60΄
Νέος Παρθενώνας Σκηνοθεσία: Ομάδα των 4΄΄( Χρονόπουλος Κώστας, Σκρουμπέλος Θανάσης, Χρυσοβιτσιάνος Γιώργος, Ζάχος Σπύρος) Διάρκεια: 74΄
 Έτσι πολεμούσαμε 1940-41 Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Κυριάκος Μαυροπάνος        Διάρκεια:  16΄
 ΤΡΙΤΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδας 1946-1949 Σκηνοθεσία: Μάνος Ζαχαρίας   Διάρκεια: 82΄
Ντοκουμέντο Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Τάσος Λέρτας    Διάρκεια:  72΄
Τόποι πολιτικής εξορίας και ιστορικής μνήμης : ΑΪ ΣΤΡΑΤΗΣ Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Βαρδαρός    Διάρκεια:  52 '
Άλλος δρόμος δεν υπήρχε Σκηνοθεσία: Σταύρος Ψυλλάκης        Διάρκεια: 87΄
 ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας 1941-45Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Ρένα Χριστάκη 
                                 Διάρκεια 61΄
Έτσι πολεμούσαμε 1940-41Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Κυριάκος Μαυροπάνος        Διάρκεια:  16΄
Χάππυ Νταίη Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης          Διάρκεια: 100΄
Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδας 1946-1949 Σκηνοθεσία: Μάνος Ζαχαρίας   Διάρκεια: 82΄
 ΠΕΜΠΤΗ 13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Νέος Παρθενώνας Σκηνοθεσία: Ομάδα των 4΄΄( Χρονόπουλος Κώστας, Σκρουμπέλος Θανάσης, Χρυσοβιτσιάνος Γιώργος, Ζάχος Σπύρος) Διάρκεια: 74΄
Επίκαιρα 1944 Σκηνοθεσία :Φιλοποίμην Φίνος Διάρκεια: 11΄     
ΜακρόνησοςΣκηνοθεσία: Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου      Διάρκεια: 10
Η Ζωή στους βράχουςΣκηνοθεσία : Αλίντα Δημητρίου         Διάρκεια: 98΄
 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Άλλος δρόμος δεν υπήρχε Σκηνοθεσία: Σταύρος Ψυλλάκης        Διάρκεια: 87΄
Τόποι πολιτικής εξορίας και ιστορικής μνήμης : ΑΪ ΣΤΡΑΤΗΣ Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Βαρδαρός    Διάρκεια:  52 '
Ντοκουμέντο Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Τάσος Λέρτας   Διάρκεια:  72΄
Το έπος του '40Αρχεία ΕΡΤ        Διάρκεια:  15΄
 ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 
Μακρόνησος Σκηνοθεσία:  Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου    Διάρκεια: 103
Χρονικό της Εθνικής Αντίστασης Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Αντώνης Βογιάζος, Σωτήρης Αναστασιάδης     Διάρκεια:  60΄
Αρης Βελουχιώτης- Το Δίλημμα Σκηνοθεσία: Φώτος Λαμπρινός      Διάρκεια: 113΄
Ο φάκελος ΠΟΛΚ στον αέρα Σκηνοθεσία: Διονύσης Γρηγοράτος      Διάρκεια: 120΄
ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 
Επίκαιρα 1944 Σκηνοθεσία :Φιλοποίμην Φίνος Διάρκεια: 11΄
 Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας 1941-45  Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Ρένα Χριστάκη
                                  Διάρκεια 61΄
 Έτσι πολεμούσαμε 1940-41 Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Κυριάκος Μαυροπάνος        Διάρκεια:  16΄
Ο Ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος Σκηνοθεσία: Ροβήρος Μανθούλης      Διάρκεια: 55΄
 ΤΡΙΤΗ 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 
Χάππυ ΝταίηΣκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης          Διάρκεια: 100΄
Η ηλικία της θάλασσας Σκηνοθεσία: Τάκης Παπαγιαννίδης      Διάρκεια: 98΄
Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδας 1946-1949 Σκηνοθεσία: Μάνος Ζαχαρίας   Διάρκεια: 82΄
 Η Ζωή στους βράχους Σκηνοθεσία : Αλίντα Δημητρίου          Διάρκεια: 98΄
 ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Γειά σου περήφανη και αθάνατη εργατιά  Σκηνοθεσία: Διονύσης Γρηγοράτος    Διάρκεια: 60΄
Νέος Παρθενώνας Σκηνοθεσία: Ομάδα των 4΄΄( Χρονόπουλος Κώστας, Σκρουμπέλος Θανάσης, Χρυσοβιτσιάνος Γιώργος, Ζάχος Σπύρος) Διάρκεια: 74΄
Το έπος του '40 Αρχεία ΕΡΤ     Διάρκεια:  15΄
Επίκαιρα 1944 Σκηνοθεσία :Φιλοποίμην Φίνος Διάρκεια: 11΄
Χρονικό της Εθνικής Αντίστασης Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Αντώνης Βογιάζος, Σωτήρης Αναστασιάδης          Διάρκεια:  60΄
 ΠΕΜΠΤΗ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας 1941-45 Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Ρένα Χριστάκη
                                  Διάρκεια 61΄
Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδας 1946-1949 Σκηνοθεσία: Μάνος Ζαχαρίας   Διάρκεια: 82΄
 Ντοκουμέντο  Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Τάσος Λέρτας   Διάρκεια:  72΄
 Άλλος δρόμος δεν υπήρχε  Σκηνοθεσία: Σταύρος Ψυλλάκης        Διάρκεια: 87΄
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Χρονικό της Εθνικής Αντίστασης   Αρχεία ΕΡΤ         Διάρκεια:  60΄
Αρης Βελουχιώτης- Το Δίλημμα  Σκηνοθεσία: Φώτος Λαμπρινός      Διάρκεια: 113΄
Ο Ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος    Σκηνοθεσία: Ροβήρος Μανθούλης        Διάρκεια: 55΄
Τόποι πολιτικής εξορίας και ιστορικής μνήμης : ΑΪ ΣΤΡΑΤΗΣ Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Βαρδαρός    Διάρκεια:  52 '
  ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Επίκαιρα 1944Φιλοποίμην Φίνος     Διάρκεια: 11΄
Χρονικό της Εθνικής Αντίστασης Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Αντώνης Βογιάζος, Σωτήρης Αναστασιάδης      Διάρκεια:  60΄
Η ηλικία της θάλασσας Σκηνοθεσία: Τάκης Παπαγιαννίδης     Διάρκεια: 98΄
Νέος ΠαρθενώναςΣκηνοθεσία: Ομάδα των 4΄΄( Χρονόπουλος Κώστας, Σκρουμπέλος Θανάσης, Χρυσοβιτσιάνος Γιώργος, Ζάχος Σπύρος) Διάρκεια: 74΄
 ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Η Ζωή στους βράχους Σκηνοθεσία : Αλίντα Δημητρίου           Διάρκεια: 98΄
Επίκαιρα 1944 Σκηνοθεσία :Φιλοποίμην Φίνος Διάρκεια: 11΄
Άλλος δρόμος δεν υπήρχε Σκηνοθεσία: Σταύρος Ψυλλάκης        Διάρκεια: 87΄
 ΤΡΙΤΗ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 
Μακρόνησος Σκηνοθεσία:  Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου      Διάρκεια: 103
Ντοκουμέντο Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Τάσος Λέρτας   Διάρκεια:  72΄
Τόποι πολιτικής εξορίας και ιστορικής μνήμης : ΑΪ ΣΤΡΑΤΗΣ Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Βαρδαρός    Διάρκεια:  52 '
Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας 1941-45 Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Ρένα Χριστάκη     Διάρκεια 61΄
 ΤΕΤΑΡΤΗ 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
 Έτσι πολεμούσαμε 1940-41 Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Κυριάκος Μαυροπάνος        Διάρκεια:  16΄
Ο φάκελος ΠΟΛΚ στον αέρα Σκηνοθεσία: Διονύσης Γρηγοράτος      Διάρκεια: 120΄
Χρονικό της Εθνικής Αντίστασης Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Αντώνης Βογιάζος, Σωτήρης Αναστασιάδης               Διάρκεια:  60΄
Η ηλικία της θάλασσας Σκηνοθεσία: Τάκης  Παπαγιαννίδης  Διάρκεια: 98΄
ΠΕΜΠΤΗ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Νέος Παρθενώνας Σκηνοθεσία: Ομάδα των 4΄΄( Χρονόπουλος Κώστας, Σκρουμπέλος Θανάσης, Χρυσοβιτσιάνος Γιώργος, Ζάχος Σπύρος) Διάρκεια: 74΄
Χρονικό της Εθνικής Αντίστασης  Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Αντώνης Βογιάζος, Σωτήρης Αναστασιάδης       Διάρκεια:  60΄
Η Ζωή στους βράχους Σκηνοθεσία : Αλίντα Δημητρίου Διάρκεια: 98΄
Ο Ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος   Σκηνοθεσία: Ροβήρος Μανθούλης          Διάρκεια: 55΄
 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Γειά σου περήφανη και αθάνατη εργατιά  Σκηνοθεσία: Διονύσης Γρηγοράτος    Διάρκεια: 60΄
Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδας 1946-1949 Σκηνοθεσία: Μάνος Ζαχαρίας   Διάρκεια: 82΄
Μακρόνησος Ηλίας Γιαννακάκης, Εύη Καραμπάτσου     Διάρκεια: 103
Το έπος του '40    Αρχεία ΕΡΤ      Διάρκεια:  15΄
 ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Αρης Βελουχιώτης- Το Δίλημμα  Σκηνοθεσία: Φώτος Λαμπρινός     Διάρκεια: 113΄
Χάππυ Νταίη Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης          Διάρκεια: 100΄
Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας 1941-45 Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Ρένα Χριστάκη     Διάρκεια 61΄
Ο Ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος     Σκηνοθεσία: Ροβήρος Μανθούλης          Διάρκεια: 55΄
Άλλος δρόμος δεν υπήρχε Σκηνοθεσία: Σταύρος Ψυλλάκης        Διάρκεια: 87΄
 ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Χρονικό της Εθνικής Αντίστασης; Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Αντώνης Βογιάζος, Σωτήρης Αναστασιάδης        Διάρκεια:  60΄
Επίκαιρα 1944 Σκηνοθεσία :Φιλοποίμην Φίνος Διάρκεια: 11΄
 Ζωγράφοι στα βουνά της ελεύθερης Ελλάδας 1941-45>> Αρχεία ΕΡΤ   Σκηνοθεσία: Ρένα Χριστάκη   Διάρκεια 61΄
  

Πληροφορίες

Αθηνα, Greece
http://www.manolokasimatis.gr